Beszámoló a bécsi Erasmus+ gyakorlati képzésről

2019.06.29. - Utazás busszal Bécsbe, majd a szálláshelyek elfoglalása. Ezután az "Aus Trening" ismertette a 3 hétre vonatkozó programokat és elvárásokat.
2019.06.30.-  Reggeli után a tanárainkkal városnézés, valamint metrózás következett.

1.hét - A beszámoló szerzői: Szitás Norbert, Kispál Ákos, Kerekes Márk, Gáspár Attila Levente, Baranyai Lóránt, Barina – Kötönyi Attila

2019.07.01. – 07.07.
Hét elején, hétfőn és kedden a munkaszervezésé volt a főszerep. Tanárainkkal a munkahelyeket látogattuk meg, valamint megbeszéltük a munkaidőt és a szüneteket. Szerdától már mindannyian dolgoztunk a kijelölt munkahelyeken. A munkaidő helyszínenként változó, vannak akik reggel 7-re, vannak akik 9-re vagy 12-re mennek dolgozni. A főnökeink és a munkatársak is kedvesek velünk, ha valamit nem értünk, akkor szívesen segítenek, megmutatják.
Szombaton, a reggeli után takarítás volt, majd elmentünk fagyizni, sütizni. Délután a Károly piacra és a Vidámparkba is eljutottunk.
Vasárnap 8-kor felkeltünk, majd megérkezett két tanárnőnk, Horváth Tímea és Nyilas Erika, akik Gilicze-Bátyai Dóra tanárnőt és Sóti Péter tanár urat váltották. Velük még ellátogattunk az Operaházba, a Természettudományi Múzeumba, a Hotel Sacher-ba, valamint az Osztrák Nemzeti Könyvtárba. Megtekintettük a híres Hofburg-erkélyt, ahonnan Adolf Hitler szónokolt az osztrák népnek a II. Világháború elején. Az estét egy kiadós pizzavacsora zárta.

2. hét - A beszámoló szerzői: Kuklis Ádám, Berger Zsolt Balázs, Mihalik Máté, Faddi Dániel, Vörös Ferenc, Vida Dániel, Kancsár Alex, Kozla László

2019.07.08.- 14.
A hétköznapokat mindenki a szokás szerinti gyakorlati helyén töltötte. Munka után egyéni programokat szerveztünk 21 óráig. Mi például a közeli Mc Donald’s – ba szoktunk menni. Utána van, aki vásárol, bowlingozik, vagy a vidámparkba megy. Mi ketten, Laci és Alex deszkázunk a közeli parkban, Kuklis Ádám és Gáspár Attila futni járnak.
Szombaton reggel kicsit tovább alhattunk, utána reggeli és takarítás volt a feladat. Kedvenc tanáraink nagyon finom ebédet hoztak, mindenki előre megrendelhette egy étlapról, hogy mit szeretne. Délután nagy vihar volt, ezért volt aki lefeküdt aludni, volt akik filmet néztek. Késő délután már nem esett az eső, így szabad program volt. Mi a Schopping City Süd-be mentünk, mert éppen nagy nyári leárazások vannak. Balázs pulcsit, Dávid sapkát, Dani farmerkabátot vásárolt. A többiek a vidámparkba mentek, bowlingoztak, vagy sétáltak a Duna parton.
Vasárnap a reggeli után indultunk a Schönbrunni Kastélyba. Nagyon sok látogató volt, mi is nehezen kerültünk sorra. Viszont megérte a várakozást, mert nagyon tetszett minden! Fordítót is kaptunk, így a szobákat járva a helyiségek történetét is nyomon követhettük. Nagyon szép volt a kastély parkja is, a szökőkutak és a dombon található épület is lenyűgözött bennünket. Vacsorára sokunk kedvencét, pizzát ettünk.

3. hét - Beszámolót írták: Gyémánt Alexandra, Pozsgai Vanessza, Árpás Erik, Huszár Csilla, Magyar Melinda, Lipkovics Bettina, Zólyomi Zita, Vaskó Vivien

2019. 07. 15.-20.
A hétköznapok ugyanúgy teltek. Délelőtt mindenki a munkahelyén volt, délután pedig egyéni programokat szervezhettünk.
Voltak, akik takarították a szobát, voltak akik lepihentek, filmet néztek vagy csavarogtak valahol.
A mi két kedvenc helyünk a Mc Donald’ba mentünk, hol nagyon finom sajburgereket és sültkrumplit ettünk. A másik kedvenc helyünk a vidámpark volt, ahova szinte minden este kimentünk. Izgalmasabbnál izgalmasabb dolgokat próbáltunk ki.
Sajnos a mi szobánknak költöznie is kell a hét során, de sokkal jobb szobát kaptunk az elsőhöz képest.
Pénteken már mindenki takarított, vártuk az Austraninget, hogy átnézzék a papírmunkát, de szerencsére mindent rendben találtak. Ekkor mindenki visszakapta a kauciókát is, így este még kimentünk vidámparkozni egyet.
A munkatársaktól is elköszöntünk az utolsó munkanapon. Többen szerettünk volna már hazajönni, hiányoztak az itthoniak, de volt olyan is, aki szívesen maradt volna még tovább.
A szombati nap a hazautazással telt. Kellemesen utaztunk, a buszon többnyire pihentünk, zenét hallgattunk, beszélgettünk.